Finanční odbor zajišťuje informační službu úřadu a podatelnu, zabezpečuje účetnictví a výkaznictví města a řeší financování potřeb města. Jedná se vesměs o činnost samosprávnou, tedy v samostatné působnosti obce, která je řízena rozhodnutími volených městských orgánů. Finanční odbor dále zajišťuje správu místních poplatků, vymáhání pokut a dalších pohledávek, a ve vymezeném rozsahu státní správu na úseku zákona č. 186/2016 Sb., o hazardních hrách.
- zpracovává a sestavuje návrh rozpočtu města a střednědobý výhled rozpočtu, navrhuje a realizuje schválené rozpočtové opatření;
- zabezpečuje financování města;
- vede účetnictví města, včetně evidence majetku a daní;
- odpovídá za sestavení oficiálních finančních a účetních výkazů za město Rýmařov a jejich předkládání příslušným orgánům;
- zabezpečuje agendu přidělených místních poplatků.
- po předání konkrétních požadavků a spisů pohledávkových agend ostatních odborů MěÚ Rýmařov zajišťuje jejich kompletní evidenci, kontrolu plateb a vymáhání a sleduje a vymáhá veškeré ostatní předané pohledávky města po lhůtě splatnosti,
- vede centrální evidenci příjmu, oběhu a odesílání písemností a zásilek MěÚ.