Útvar tajemníka organizačně zajišťuje evidenci písemností soudních sporů, ve kterých vystupuje město v jakémkoliv postavení, a smluv pracovněprávní povahy, smluv zabezpečujících další vzdělání a odbornou způsobilost. Eviduje obecně závazné vyhlášky a nařízení obce a umožňuje občanům do nich nahlížet.
Sekretariát
- vede a organizuje všechny agendy starosty, jeho zástupce a tajemníka,
- organizačně a technicky zabezpečuje jednání rady města a zasedání zastupitelstva města, včetně pořizování zápisů a usnesení,
- zabezpečuje evidenci originálů zakládacích listin právnických osob založených městem,
- zveřejňuje smlouvy podle zákona.
Na sekretariátu městského úřadu lze zejména:
- podat písemnou žádost o poskytnutí informace podle zákona o svobodném přístupu k informacím,
- získat informace podle zákona o svobodném přístupu k informacím, pořídit si jejich opis, výpis nebo kopii,
- občanovi města Rýmařova umožnit nahlédnout do rozpočtu města a závěrečného účtu města za uplynulý kalendářní rok, do usnesení a zápisů z jednání zastupitelstva města, usnesení rady města, výborů zastupitelstva města a komisí rady města a pořizovat si z nich výpisy.
Personální a mzdová agenda
- vede personální a mzdovou agendu zaměstnanců města Rýmařova a uvolněných členů zastupitelstva města,
- zpracovává pracovní smlouvy, dohody o provedení práce a pracovní činnosti, platové výměry, doklady při ukončení pracovního poměru,
- zajišťuje vzdělávací akce pro zaměstnance a vede údaje o vzdělávání,
- zajišťuje výkon agendy na úseku bezpečnosti a ochrany zdraví při práci a požární ochrany,
- zajišťuje pracovnělékařské prohlídky zaměstnanců,
- zpracovává rozpočet a rozpočtová opatření kapitoly mezd a platů.
Pověřenec/informatik/manažer kybernetické bezpečnosti
- dohlíží na soulad činnosti zaměstnavatele s předpisy v oblasti ochrany osobních údajů podle vlastního plánu dohledové činnosti a na základě vyhodnocení podnětů zaměstnavatele, ostatních zaměstnanců, kontrolních orgánů a subjektů údajů,
- poskytuje zaměstnavateli a ostatním zaměstnancům informace z oboru své působnosti podle aktuálních potřeb,
- posuzuje soulad navrhovaných řešení v oblasti informačních a komunikačních technologií s pravidly ochrany osobních údajů,
- spravuje uživatelské účty na koncových stanicích, včetně instalace potřebného SW vybavení,
- poskytuje konzultace uživatelům produktů a ostatním zaměstnancům objednatele podle jejich pověření,
- spravuje tiskárny a multifunkční zařízení používané zaměstnanci a orgány města,
- spravuje a nastavuje IP telefony telefonní ústřednu,
- spravuje a zálohuje databáze,
- podílí se na dalších činnostech při rozvoji a správě softwaru a hardwaru,
- vykonává činnost kybernetického manažera, zajišťuje implementaci opatření vyplývajících z auditu a dalších oblastí.
Informatik
- zabezpečuje veškeré činnosti potřebné k rozvoji, aktualizaci, odstranění závad informačního systému městského úřadu,
- zajišťuje elektronické podpisy a potřebné certifikáty pro zaměstnance,
- vykonává dohled a nezbytné činnosti související s provozem Czech POINT,
- zajišťuje správu a údržbu softwaru městského úřadu a orgánů města,
- provádí pravidelné zálohování dat na serverech,
- poskytuje zaměstnancům a členům orgánů města konzultace v oblasti používaného softwaru,
- bez zbytečného odkladu zajišťuje nápravu k odstranění nefunkčnosti, poruchy nebo havárie počítačové sítě,
- zabezpečuje provozu telefonní ústředny.