Město Rýmařov se rozhodlo pro obnovu staré, již nevyhovující, elektronické úřední desky.
Kiosek elektronické úřední desky, kterou dodala firma DigiDay Czech s.r.o., je moderním způsobem komunikace s občany. Hlavní výhodou je přímé napojení na sekci webových stránek Úřední deska, a tím odpadá složité vyvěšování papírových dokumentů.
Elektronická úřední deska je v souladu s platnou legislativou a všemi zákonnými povinnostmi. Samozřejmě je přístupná všem včetně občanů s hendikepem (jednoduché ovládání a předčítání textu), a to za každého počasí a v jakékoliv denní době. Pro případ výpadku elektřiny je elektronická úřední deska jištěna záložními bateriemi.
Vyvěšování dokumentů se provádí přímo z nového Informačního systému Vera Radnice, který byl v loňském roce vysoutěžen a od letošního roku je na Městském úřadě Rýmařov v provozu. Jedním z přínosů pro úřad je tak i úspora nákladů například s tisknutím dokumentů, spolu s úsporou času v porovnání s administrací klasické úřední desky.
Elektronická úřední deska je prvním viditelným krokem v pokračující elektronizaci agend. V blízké době mohou občané města očekávat např. spuštění Rozpočtového portálu města na webových stránkách města, kde se v grafické podobě budete moci seznámit s nakládáním veřejných prostředků.
Po tomto Rozpočtovém portálu města bude následovat zprovoznění Portálu občana města. Tady technologie umožní všem občanům po zadání jejich rodného čísla zjistit případné nedoplatky vůči městu (odpady, poplatky za psa a jiné), a poté i jejich snadné zaplacení pomocí karty (jak jste zvyklí již z mnoha e-shopů). Portál občana města bude průběžně doplňován o další funkcionality jako např. možnost online požádat o dotace z rozpočtu města, vyplňování online formulářů a podobně.