V posledním čísle Rýmařovského horizontu z 8. března 2019 byly publikovány změny v jízdních řádech 2018/2019 platné od 3. března 2019 týkající se některých autobusových odjezdů z Rýmařova. Tyto změny, byť zdánlivě drobné, byly výsledkem prvních jednání města Rýmařova a ostatních dotčených obcí s Koordinátor ODIS s.r.o.
Město ale ve svém úsilí o úpravu spojů nepolevilo. Odbor životního prostředí, který má tuto problematiku na starosti, a Sdružení obcí Rýmařovska získaly v mezidobí i díky výzvě uveřejněné v v Rýmařovském horizontu více než 30 podnětů od občanů týkajících se problematických spojů celého regionu Rýmařovska. Všechny podněty byly projednány dne 15. března 2019 na schůzce se zástupci Koordinátor ODIS, s.r.o., kteří přislíbili, že tyto požadavky vezmou v potaz při projednávání dalších změň jízdních řádů, které by měly vejít v platnost 9. června 2019. Zároveň ale upozornili, že vzhledem ke komplexnosti problému – návaznost linek na další spoje téměř po celé trase, vytížení linek a celkové náklady na dopravní obslužnost regionu – nelze očekávat, že nám bude v plné míře vyhověno.
Na jednání dne 1. dubna 2019 nás zástupci Koordinátor ODIS, s.r.o. seznámili se změnami, které bude jízdní řád platný od 9. června 2019 obsahovat. Již nyní víme, že z našich připomínek se podařilo kladně vyřídit cca třetinu. Povedla se prosadit časová úprava odpoledního spoje z Horního Města do Rýmařova, přidání ranního spoje z Břidličné přes Velkou Štáhli do Rýmařova a rovněž obslužnost linky 922 po Rýmařově, aby měli lidé možnost pohodlného využití vlakového spojení z Rýmařova směr Břidličná. V řešení jsou spoje Rýmařov – Stará Ves, Rýmařov – Malá Morávka, Břidličná – Huzová a dále na Olomouc. Zástupci Koordinátor ODIS, s.r.o. upozornili, že není možné dublovat autobusové a vlakové spoje a je nutné, aby občané využívali oba způsoby přepravy. Dále nás zástupci Koordinátor ODIS, s.r.o. ubezpečili, že podnikají všechny kroky k zachování a rozšíření linky do Šumperku. Město Rýmařov usiluje také o lepší napojení na Uničov. V těchto případech je ale situace o to komplikovanější, že se jedná o propojení krajů Moravskoslezského a Olomouckého, kdy každý kraj má jiné priority dopravní obslužnosti.
Ing. Lenka Vavřičková, místostarostka